Pages Menu
TwitterRssFacebook
Categories Menu

Opublikowano w Sport

Chód sportowy

Chód sportowy

Coraz więcej osób w naszym kraju zdaje sobie sprawę z konieczności uprawiania sportu w celu utrzymania nie tylko dobrej sylwetki, ale również, a może i przede wszystkim, utrzymania organizmu w dobrej kondycji. Na ulicach coraz częściej widzimy ludzi uprawiających jogging o praktycznie każdej porze dnia a nawet i w nocy, a siłownie i kluby fitness przeżywają boom jakiego nie było u nas nigdy. Co jednak, jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z uprawianiem sportu lub Twój stan zdrowia nie pozwala na ciężki i wymagający trening? Polecamy chód jako pierwszy stopień do zdrowego trybu życia. W kolejnych akapitach postaramy się pokazać zalety z uprawiania marszu oraz dobroczynnego wpływu na nasz organizm uprawiania tego rodzaju sportu.

Spacer to zdecydowanie najłatwiejsza i najtańsza forma aktywności fizycznej. Nie wymaga od nas niczego, oprócz butów (choć niektórzy powiedzą że i buty to za dużo) i odpowiednio dobranego stroju do panującej na zewnątrz aury i możemy zaczynać.

Ten sport mogą uprawiać praktycznie wszyscy. Nawet Ci, którzy walczą z dużą otyłością i nie są w stanie, ze względu na masę, rozpocząć innych, bardziej wymagających treningów zawsze mogą zacząć chodzić. Dzięki temu, systematycznie, można zrzucać po kilogramie i wprowadzić swój organizm na wyższy poziom metaboliczny a następnie dodać do treningu bardziej wymagające ćwiczenia.

Niektórzy twierdzą, że dużym minusem chodzenia jest zdecydowanie mniejszy wydatek energetyczny niż biegania, przez co wolniej spalamy tkankę tłuszczową. Okazuje się, że nie jest to do końca prawdą. Biorąc pod uwagę ilość spalanych kalorii chodzenie jest tylko o około 30% mniej efektywne od biegania. W połączeniu z odpowiednim dobraniem tempa szybkiego marszu, tak by tętno oscylowało w granicach 60% naszego maksymalnego poziomu, może się okazać, że bardzo sprawnie tracimy na wadze podczas systematycznych treningów. Oczywistym minusem jest to, że przebycie dystansu np. 5km zajmie na zdecydowanie dłużej, niż podczas biegu, więc polecamy ten trening w weekendy lub dni wolne oraz osobom mającym więcej wolnego czasu.

Dla bardziej wymagających oraz wytrenowanych polecamy zwiększać szybkość naszych marszy oraz wybierać trasy, które będą zmuszać nas, do większego wysiłku. Podejścia, górki, dołki sprawią, że nasze serce zabije szybciej a my poczujemy kolejny trening w nogach.

Pamiętajmy, by podczas marszu utrzymywać poprawną postawę. Pozwoli to uniknąć nam niepotrzebnych kontuzji, które mogą spowodować, że w krótkim czasie zrazimy się do ćwiczeń fizycznych i nie będziemy chcieli kontynuować treningów. Proste plecy, ręce luźno wzdłuż ciała, ramiona ugięte i pomagające nam w chodzie poprzez wymach. Chodzimy z pięty na palce patrząc do przodu.

turysci

W treningach mogą nam pomóc różne gadżety. Jest ich całe zatrzęsienie. Począwszy od prostych krokomierzy a kończąc na specjalnych sportowych smart zegarkach. Również smartphone może posłużyć nam jako świetne narzędzie do monitoringu naszych postępów. W sklepach z aplikacjami można znaleźć aplikacje które zapiszą trasę naszego chodu oraz czas każdego kilometra, ilość spalonych kalorii i wiele więcej.