Media społecznościowe, w tym Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube, to obecnie jedne z najczęściej odwiedzanych serwisów internetowych. Nie tylko sprzyjają rozprzestrzenianiu informacji oraz interakcji pomiędzy swoimi użytkownikami, ale także są skutecznym narzędziem marketingowym!
Z mediów społecznościowych na całym świecie korzystają ponad 2 miliardy osób, z czego duża część odwiedza je każdego dnia. Taka liczba użytkowników to także nie lada gratka dla reklamodawców, dla których reklama w mediach społecznościowych stała się jedną z najczęściej wybieranych metod e-marketingowych w XXI wieku.
Czym jednak dokładnie jest reklama w mediach społecznościowych? Jak można zacząć reklamować się na Facebooku czy na Instagramie? Czy robić to samemu, a może z agencją? Odpowiadamy na te i inne pytania!
Czym tak naprawdę jest reklama w mediach społecznościowych?
Reklama w mediach społecznościowych, inaczej określana także jako social media marketing, to rodzaj reklamy on-line, która wykorzystuje media społecznościowe jako sposób przekazu informacji marketingowej.
Tego typu reklama może posiadać różne formy, które zależne są od specyfiki danego serwisu społecznościowego. Jej głównym celem jest prezentacja przekazu jak największej liczbie odbiorców i nakłonienie ich do akcji, na przykład do dokonania zakupu.
Najważniejsze zalety reklamy w mediach społecznościowych:
- duży zasięg – lokalny i globalny
- dostęp do precyzyjnie wybranej grupy docelowej
- możliwość bezpośredniego kontaktu
- niskie koszty realizacji
- wysoka konwersja i efektywność reklamy
- dostępna praktycznie dla każdego reklamodawcy
Te zalety powodują, że aktualnie reklama facebook stała się jedną z najczęściej wybieranych form e-marketingu.
Jak reklamować się w mediach społecznościowych?
Podstawa to własna strona – fanpage, który możemy założyć samodzielnie, najczęściej za darmo. Do dyspozycji mamy także płatne formy reklamy kierowanej do konkretnych użytkowników.
Reklamę w social media możemy prowadzić samemu, ale możemy też wybrać agencje reklamowe specjalizujące się w tym właśnie zakresie.