Reklama w internecie wcale nie musi kosztować fortuny! Z szerokiego wachlarza metod e-marketingowych korzystać mogą także małe firmy. Na co warto się wtedy zdecydować?
Dzięki szerokiej gamie metod e-marketingowych przedsiębiorcy mogą szybko i skutecznie dotrzeć do wielu odbiorców nie tylko lokalnie, ale także globalnie. Reklama on-line to skuteczny sposób na przyciągnięcie i zatrzymanie klientów, a przy tym wcale nie musi być ona związana z bardzo wysokimi wydatkami.
Reklama w internecie może być także doskonałym wyborem dla mniejszych firm, które nie dysponują tak dużym budżetem na działania marketingowe jak duże korporacje. Jakie metody e-marketingu będą mogły sprawdzić się wtedy najlepiej?
- Social media marketing
Reklama w mediach społecznościowych, czyli inaczej social media marketing to jeden z najpopularniejszych sposobów taniej, a nawet darmowej reklamy w internecie!
Najczęściej przedsiębiorcy decydują się wtedy na skorzystanie z reklamy na Facebooku, ale do dyspozycji są także inne serwisy społecznościowe. Założenie i prowadzenie własnej strony na ogół jest darmowe. Można skorzystać z dodatkowych metod płatnej reklamy targetowanej na odbiorców.
- SEO – optymalizacja i pozycjonowanie strony WWW
Metoda reklamy on-line określana jako SEO jest obecnie nadal bardzo popularna. Dzieli się ona na dwa typy działań, a mianowicie na optymalizację strony i na jej pozycjonowanie. Celem SEO jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce internetowej.
Działania w zakresie SEO powinny być prowadzone stale, aby uzyskać najlepsze rezultaty.
- Kampanie linków sponsorowanych – Google Ads
Reklamy w wyszukiwarce internetowej są także odpowiednio oznaczane. Najczęściej mamy do czynienia z reklamą Google Ads, czyli z linkami sponsorowanymi umieszczanymi w boksach na stronie wyszukiwarki i w innych serwisach, które z nią współpracują.
Taka reklama cechuje się także wysoką skutecznością i nie jest droga – możemy też samodzielnie ustalić z góry budżet dla danej kampanii reklamowej.
Dla małych firm polecane są także inne metody reklamy – e-mail marketing, marketing szeptany, programy partnerskie.