Reklama w social mediach to bardzo skuteczna metoda, by dotrzeć do klientów. Najbardziej popularna platforma, Facebook, ma coraz bardziej liczną i liczącą się konkurencję np. z roku na rok rośnie liczba użytkowników Instagrama (dane z tego roku mówią o ponad 800 milionów użytkowników).
Przeznaczony głównie do publikacji zdjęć Instagram jest doskonałym narzędziem reklamy. By za jego pomocą zbudować pozytywny wizerunek firmy, zwiększyć popularność oferowanych produktów i usług należy trzymać się kilku ważnych zasad.
- Publikowane zdjęcia muszą być estetyczne, niebanalne (ciekawe ujęcia i kadry), wyróżniające się, dlatego opanowanie edytora do ich obróbki może okazać się istotną umiejętnością.
- Treść, krótki opis, relacja powinny być regularnie zamieszczane (najlepiej wg. stworzonego wcześniej harmonogramu). Filmy video (typu „behind the scenes”), które cieszą się największą popularnością, powinny być krótkie i treściwe.
- 3. Ustawienie biogramu z linkiem do swojej strony internetowej ułatwi odwiedzającym fanpage szybkie przekierowanie do strony internetowej.
- 4. Stosowanie hasztagów – odpowiednio dobrane i sprecyzowane pozwalają szybko wyszukać interesujący obszar i dotarcie użytkowników do profilu.
- 5. Profil musi być prowadzony w sposób aktywny – zachęcać do udziału w konkursach, oznaczania produktów, nawiązywania relacji.
Dlaczego warto korzystać z Instagrama jako narzędzia reklamy?
Z Instagrama korzysta coraz więcej młodych ludzi, którzy są otwarci na nowinki. Krótka i treściwa forma reklamy jest dla nich najbardziej atrakcyjną formą reklamy, dlatego chętnie promują produkty między sobą. Osiągnięcie dużych zasięgów organicznych, szybkie promowanie, budowa silnej pozycji marki, które ma służyć zwiększeniu sprzedaży jest efektem, na który nie trzeba długo czekać.
Reklama w social mediach jest dziś konieczna – każdy, kto chce zbudować silna markę musi posiadać konto na jednym z portali – Facebooku lub Instagramie. Dobry plan marketingowy, kreatywność i odrobina determinacji to podstawa sukcesu reklamy w social mediach.