Facebook stwarza wiele możliwości zaistnienia, pokazania się i zareklamowania. To jednak, jak ona działa, nie dla wszystkich, którzy reklamy w serwisie umieszczają, jest oczywiste i zrozumiałe. Złe i mało zrozumiałe ustawienie reklamy spowoduje, że nawet jeśli okaże się interesująca i ktoś na nią kliknie, szybko okno zamyka, bo zaczyna się dziać „coś dziwnego”. Lead Ads – bardzo prosta i wygodna forma reklamy, służąca rekrutacji na jakieś stanowisko – umieszczone bezpośrednio na platformie formularze kontaktowe automatycznie zaciągają dane użytkownika z profilu. Nie każda firma zamieszcza klauzulę pt.: „Kliknij, a formularz automatycznie wypełni się Twoimi danymi”, stąd nie każda z nich może pochwalić się dużym odzewem. Drugim często popełnianym błędem przez zamieszczających reklamy jest umieszczenie pod prezentacją produktu przycisku „Kup teraz”. Większość użytkowników spodziewa się analogicznego działania jak na Allegro – tymczasem zamiast operacji kupna następuje przeniesienia na stronę reklamodawcy, a to skutecznie zniechęca odwiedzających. Jeszcze jednym z najczęściej popełnianych błędów jest zła komunikacja reklam wysyłanych za pośrednictwem Messengera. Jak widać – samo zamieszczenie reklamy nie wystarczy, a złe jej ustawienie przyniesie wręcz odwrotny do spodziewanego efekt. Zanim więc reklamę wszyscy użytkownicy serwisu zobaczą, warto zastanowić się, czego tak naprawdę oczekują odbiorcy, jakie informacje powinni otrzymać w pierwszej kolejności i jak ich skutecznie do siebie zachęcić.